Temat pracy licencjackiej z marketingu – Storytelling

Temat pracy licencjackiej z Marketingu trzeba wybrać w sposób świadomy i rozsądny. Warto przy swoim wyborze uwzględnić trendy, które panują we współczesnym marketingu. Jednym z nich jest z pewnością Storytelling (tzw. marketing narracyjny). Przyjrzymy się w poniższym tekście bardziej temu bardzo interesującemu zagadnieniu.

Zacznijmy od zdefiniowania pojęcia Storytelling. Przyjmuje się, że jest to kreowanie charakterystycznej opowieści dotyczącej danej marki oraz jej produktu. Stworzenie spójnej historii o danej firmie wyróżnia ją i jej produkty. Wielu ekspertów od marketingu twierdzi, że tak naprawdę klienci często kupują nie tyle produkty danej firmy, ile legendę związaną z daną firmą. Przykładem może być firma Apple. Klienci, którzy kupują jej urządzenia, kupują nie tyle same produkty, ile markę, jej legendę oraz wartości, w które ona wierzy. Podobnie jest z produktami firmę Coca- Cola. To siła marek tych firm tworzy unikalną przewagą, której konkurenci nie są w stanie przebić.

Ludzie kochają mity, opowieści i legendy. Potrzebujemy bohaterów, którzy inspirują nas do działania i osiągania sukcesów. Utożsamiamy się z nimi. Kupujemy figurki oraz plakaty, które ich przedstawiają. Można, by powiedzieć, że marketing narracyjny jest częścią naszej ludzkiej natury. Opowieść, która jako krótki filmik przedstawia markę, jej misję, wizję oraz to do czego ona dąży może znacznie poprawić wizerunek danej marki oraz zwiększyć zainteresowanie jej produktami.

Praca licencjacka, która traktuje o marketingu narracyjnym, powinna najpierw dobrze zdefiniować pojęcie Storytellingu. Następnie trzeba przedstawić narzędzia stosowane przy wykorzystaniu marketingu narracyjnego. Rzeczą kluczową jest, aby na przykładzie konkretnej firmy, pokazać efektywność działań z zakresu marketingu narracyjnego. Następnie trzeba ocenić te działania i wskazać to, co zostało zrobione dobrze, a co źle. Po napisaniu tego typu pracy licencjackiej można ubiegać się o pracę w komórkach marketingowych. Ludzie kochają dobre historie, dlatego przyszłość marketingu narracyjnego rysuje się w jasnych barwach.

Temat pracy licencjackiej z marketingu –  o czym należy pamiętać?

Temat pracy licencjackiej z Marketingu powinien dotyczyć naszego przyszłego obszaru zawodowego. Musi on być również zaakceptowany przez naszego promotora. Po trzecie, do tematu naszej pracy licencjackiej musimy mieć dane. To rzecz bardzo ważna, ponieważ co z tego, że mamy ciekawy temat, skoro nie możemy zgromadzić odpowiednich danych, by o nim pisać? Dostęp do danych – to jest ten element, który często stanowi problem przy projektach i pracach dyplomowych studentów Marketingu.

Dodaj komentarz