Pisanie prac licencjackich z Marketingu – cenne wskazówki.

Pisanie prac licencjackich z Marketingu często sprawia studentom problemy. W poniższym tekście skupimy się na rzeczach, które bardzo ułatwiają proces pisania tej pracy naukowej (i nie tylko). Stosując te wskazówki, można naprawdę dużo zyskać.

Zacznijmy od rzeczy banalnej. Od swojego miejsca pracy. Konkretnie od fotela na, którym siedzimy. Fotel musi być dla nas maksymalnie wygodny. Długotrwałe siedzenie na nim nie powinno powodować bólu kręgosłupa. Komputer powinien szybko obsługiwać internet (w końcu to ważne  źródło informacji). Warto także dokupić drugi ekran, aby móc szybciej i precyzyjniej analizować informacje. Takie banalne rzeczy mogą często przesądzić o naszym sukcesie. Jeśli pisanie pracy licencjackiej  z marketingu będzie nam się kojarzyć z bolącym od niewygodnego fotela kręgosłupem, wówczas szansa na naszą porażkę rośnie. Ergonomia pracy jest ogólnie bardzo ważna w naszej pracy nie tylko naukowej, ale również zawodowej.

Kolejna ważna rzecz to wybór odpowiedniego tematu. Najlepiej by temat miał charakter ściśle praktyczny.  Musi on być ściśle uzgodniony z naszym promotorem.  Do tematu, na który piszemy, musimy mieć konkretne dane. Częstym błędem studentów Marketingu jest wybór tematu pracy dyplomowej, do którego ciężko jest znaleźć odpowiednie dane (lub są one po prostu tajne). Ścisła współpraca z promotorem to również kluczowa rzecz. Należy wykorzystywać każdą okazję do konsultacji z nim naszej pracy. Jego sugestie mogą być kluczowe, dla powodzenia naszej pracy naukowej. Czasami bywa, że promotor sam doradza jaki temat pracy byłby dobry. Warto, wtedy rozważyć jego wskazówki.

Następną bardzo ważną rzeczą jest regularny wysiłek wkładany w swój licencjat. Pisanie prac licencjackich z marketingu wymaga od studentów systematyki. Zostawianie wszystkiego na ostatnią chwilę może skończyć się tragicznie. Podobnie jak w wielu innych dziedzinach systematyczny wysiłek zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu.

Kolejną bardzo ważną rzeczą jest odpowiednie podejście mentalne do swojej pracy licencjackiej z Marketingu. Należy do jej pisania podchodzić w sposób realistyczny, czyli najskuteczniejszy, Podejścia skrajnie pesymistyczne i skrajnie optymistyczne, nie są efektywne. Lepiej realistycznie założyć, że proces pisania pracy będzie wymagał odpowiedniego czasu oraz trudu. Jeśli będziemy systematycznie pracować nad licencjatem, wówczas osiągniemy to co chcemy.

W samej pracy licencjackiej trzeba dbać o to, by literatura w niej zawarta nie była zbyt stara. Wielu promotorów wymaga, aby literatura przedmiotu, nie zawierała pozycji starszych niż 10 lat.  Dzięki takiemu podejściu zawsze można uniknąć zarzutu, że operujemy wiedzą, która jest już nieaktualna.

Pisanie prac licencjackich z Marketingu – refleksje.

Pisanie prac licencjackich z Marketingu to dla studentów jedynie wstęp do zawodowej kariery. To, co naprawdę uczy najlepiej to realna praktyka. Praca licencjacka z marketingu może być naszą wizytówką i bardzo pomóc nam na rozmowie kwalifikacyjnej. Nie raz dzięki takiej pracy, studenci otrzymywali ciekawe oferty pracy.

Dodaj komentarz