Perspektywy po marketingu

Praca magisterska z marketingu to dla wielu studentów jedynie wstęp do przyszłej kariery. Wielu studentów zastanawia się, czy studiowanie marketingu w przyszłości się opłaci. W poniższym artykule skupimy się na opisie perspektyw zawodowych, jakie czekają dla absolwentów marketingu.

Na pewno dla absolwenta marketingu czeka praca w sprzedaży. Portale internetowe pełną są ofert pracy dla przedstawicieli handlowych, doradców finansowych, doradców klienta, czy wreszcie sprzedawców. Osoba, która umie przekonać innych do zakupu danych produktów lub usług zawsze znajdzie pracę na polskim rynku pracy.

Poza pracą w sprzedaży absolwent marketingu zawsze może poszukać pracy w działach firm odpowiedzialnych za reklamę i promocję. Otrzymanie pracy w takich miejscach jest o wiele trudniejsze aniżeli w sprzedaży. Tutaj potrzeba już często znajomości specjalistycznych programów, takich jak np. Adobe Photshop, czy też Corel. Podbudowa “informatyczna” z pewnością przyda się do marketingowego wykształcenia.

Z racji tego, że handel przenosi się coraz bardziej do Internetu, pracodawcy poszukują obecnie osób, które umieją promować dane produkty i usługi w sieci. Stąd też widać na portalach internetowych prawdziwy wysyp ofert dla specjalistów ds. SEO, czy też ekspertów ds. social media.

Absolwenci marketingu mają pojęcie o finansach, statystyce, rachunkowości oraz ekonomii. Dzięki temu mogą oni podjąć pracę w działach finansowych w charakterze analityków lub księgowych.

Praca magisterska z marketingu – rozważania.

Praca magisterska z marketingu przez niejednego studenta jest uważana za zło konieczne. Jest to błędne podejście. Tę pracę dyplomową należy uznać za szansę do zdobycia unikatowej wiedzy, która może w przyszłości zaprocentować.

Twoja praca magisterska powinna być zgodna z Twoimi aspiracjami zawodowymi. Im bardziej będzie ona powiązana z realnym biznesem, tym lepiej. Jeśli będzie ona czystą abstrakcją, to raczej niewiele ona Tobie da.

Absolwenci marketingu w toku studiów uzyskali wiedzę z różnych dziedzin. Marketing, rachunkowość, przedmioty analityczne… Studia marketingowe dają naprawdę ciekawą wiedzę, która może być użyta na rozmaitych stanowiskach.

Zawsze można sprawdzić się w rozmaitych zawodach i określić, w czym człowiek czuje się najlepiej. Nie zmienia to faktu, iż ciągle trzeba rozwijać swoje kompetencje, aby wciąż być atrakcyjnym na rynku pracy.

Dodaj komentarz